Kouzelník

Kouzelník se spoléhá především na své umění, ale také na svůj rozum. Opovrhuje zbytečným používáním hrubé síly a dává přednost řešením elegantnějším. Nikdy nechodí bez své hole, která je odznakem jeho povolání a symbolem jeho moci.

Ze zbraní smí kouzelník používat pouze dýku, hůl, mečík a šipkomet.

Zkouška povolání

Kouzelník by měl mít velký rozhled, takže se od něj bude požadovat, aby kromě obecných pravidel a pravidel, které se týkají jeho, znal také alespoň zhruba pravidla týkající se ostatních povolání.

Kromě toho bude muset prokázat svoji přirozenou inteligenci, protože kouzelníka nemůže hrát někdo, kdo na to není dostatečně duševně vybaven.

Dvě cesty

Jelikož síla kouzelníka spočívá v samé podstatě systému světa, jsou jeho dvě cesty dány konfliktem černé a bílé magie.

Meditace

Meditovat lze jen jednou denně a to kdykoliv, ale jen u svého mistra. Po meditaci dostanete papír s útržky, každý útržek znamená jeden mag. Magenergii nelze hromadit, takže při meditaci odevzdáte “magenergii” z minulé meditace.

Po dobu meditace se nesmí mluvit, chodit, jíst, pít a už vůbec ne pospávat; kouzelník také nesmí být nikým vyrušen.

 

Úroveň

Magy

Doba meditace

0

10

20 min

1

20

15 min

2

30

10 min

3

40

10 min

4

50

8 min

5

60

8 min

 

Kouzla

Na každé úrovni vás mistr naučí dvě kouzla, která jsou na danou úroveň stanovena, a další dvě, která si budete moci zvolit (to neplatí pro první úroveň). Při výběru budete omezeni pouze cestou, kterou jste si zvolili.

Sesílají se použitím nosiče nebo vyslovením zaklínadla a odtržením příslušného počtu magů.

V bitvách lze sesílat pouze  kouzla takto označená *.

Pokud kouzlo zasáhne zbraň či štít, považuje se za úspěšně seslané.

Kouzlo může být sesláno i s větší magenergií než je u něj uvedeno, má sice stejné účinky, ale některé bytosti (například ostřílení válečníci) jsou proti určitému množství magenergie imunní a teprve takovéto zvýšení sesílací magenergie zajistí správný účinek kouzla.

 

0. úroveň

Blesk*

Magy: 1
Nosič: molitanový míček  (míček na líný tenis)

-zraňuje zasaženého za 1 život

 

Magický štít*

Magy: 1

Nosič: zelený lístek

-kouzlo sešlete připevněním nosiče na nějakého člověka (i na sebe)

-trvá do další meditace

- magický štít je „neinteligentní“ kouzlo, brání osobu pouze fyzické újmě zbraní, šípem, vrhací čepelí apod. a kouzlu Blesk. Na jiná kouzla vliv nemá. Nezabrání též otravě jedem, byl-li jed dopraven do těla oběti jiným způsoben než rankou po fyzickém zranění (např. polibek smrti)

1. úroveň

Bílá střela*

Magy: 4

Zaklínadlo: Churšaláh

Nosič: papírová patrona

-zraňuje zasaženého za 6 životů

 

Poslání

Magy: 2

Zaklínadlo: Penfe

-sesílá se dotykem

-postižený pro vás vykoná jednoduchou nebojovou(fyzickou) činnost, která nepřesahuje 10 minut, neohrozí život postiženého a při které nepoužívá schopnost svého povolání (toto kouzlo by nemělo být zneužíváno, slouží pro zpestření hry a zábavu kouzelníka)

-pokud sešlete kouzlo na postavu vyšší úrovně, vykonáte vy činnost pro ni

 

Ochrnutí*

Magy: 3

Zaklínadlo: Strneš!

-kouzlo sešlete dotykem kouzelnické hole

-zasažený se nesmí 1 minutu hnout, nepůsobí na něj kouzla a kdo se ho dotkne (třeba zbraní), vždy strne též (zásah platí)

 

Zahoď zbraň

Magy: 1

Zaklínadlo: Zahoď zbraň!

-kouzelník udeří do protivníkovi zbraně a vykřikne zaklínadlo, ten pak má pocit, že ho zbraň v ruce pálí a musí ji zahodit

-může si ji však ihned sebrat, je to pouze psychické kouzlo

 

2. úroveň

Neviditelnost

Magy: 7

Zaklínadlo: Avidius

- „neviditelného” označíte žlutou stužkou a ostatní by se k němu jako k neviditelnému měli chovat

- současně se neviditelní i všechny neživé věci, který má neviditelný při sobě. Po odložení neviditelné věci se tato věc zviditelní !

- sebere-li neviditelný nějakou věc, zůstává tato viditelná ! Neviditelný musí ostatním hráčům a CP sdělovat, které věci jsou viditelné !

-působení kouzla skončí ve chvíli, kdy neviditelný začne mluvit, útočit, sesílat kouzla...

- neviditelný je stále slyšet, zvířata jej vycítí !

-sesílá se dotykem

 

Sugesce

Magy: 9

Zaklínadlo: Plameny tě zhltnou, jestli třikrát pravdu neodpovíš!

-postižený musí na tři otázky pravdivě odpovědět ano/ne

-je při sesílání je nutné terči hledět do očí

-!!! na některá CP díky jejich mentální odolnosti neúčinkuje !!!

 

Zlom kouzlo

Magy: stejný počet jako lámané kouzlo + 1 mag

Zaklínadlo: Lámu tvé kouzlo!

-ruší účinky kouzel: Neviditelnost, Sugesce, Poslání, Hypnóza, Ochrnutí, Magická clona, Svaž a Ochrana před kouzly

-taktéž ruší kouzla skřítků

-sesílá se holí

 

Magická clona*

Magy: 5

Zaklínadlo: Volám sílu jež mne chrání!

-kouzelník kolem sebe nakreslí holí magický kruh, v němž je chráněn před všemi útoky zbraní (nikoli kouzel)

-kouzlo trvá maximálně 5 minut, jde ho zrušit úspěšně seslanými kouzly Bílá střela a Zlom kouzlo

-kruh se s kouzelníkem nepohybuje a jakmile ho kouzelník opustí, tak kouzlo končí

 

3. úroveň

Plášť*

Magy: 8

Zaklínadlo: chraň!

Nosič: korálek na krk

-toto kouzlo lze použít pouze v bitvě (je účinné po její dobu), učiní vás nezranitelnými zezadu

-přívěsek není nutno nosit viditelně (ostatní neví, že jste na sebe seslali kouzlo)

 

Modlitba*

Magy: 3

Zaklínadlo: ……….., pomoz svému služebníku!

-je možné seslat jen na jiného dobrodruha, ten pak třemi zásahy ubere zraněnému dvojnásobek (tj. každé zranění se násobí dvěma), kouzlo působí nejvýše 10 minut

-za tečky si každý doplní jméno jakéhokoliv boha)

- sesílá se dotykem

 

Ochrana před kouzly*

Magy: 4

Zaklínadlo: Magie je bezmocná

-ten, na nějž je kouzlo sesláno (třeba i sám kouzelník), musí držet obě ruce předpažení, pokud je spustí, kouzlo přestane působit

-chrání před všemi útočnými (nikoli před psychickými) kouzly nejvýše po dobu 10 minut

-lze ji zrušit pouze kouzlem Zlom kouzlo

-chrání i před útoky kouzelných zbraní (červeně označených)

 

Černý blesk*

Magy: 10

Zaklínadlo: Kedar bárak

-kouzelník vrhá na postavu nosič a pokud zasáhne tak zraní za 15 životů

 

4. úroveň

Svaž

Magy: 9

Zaklínadlo: Svaž ho!

-kouzelník ukáže na postavu a ta, pokud je v dosahu 6 metrů, strne na dobu 5 minut

-na zasaženého v době strnutí nepůsobí kouzla ani jej nelze zranit zbraní, lze se ho však dotýkat, aniž strnete též

 

Píšťalka*

Magy: 2

Zaklínadlo: písknutí

-po písknutí všichni nepřátelé v dosahu 7 metrů ztrácí 1 život

 

Hypnóza

Magy: 10

Zaklínadlo: Jsi v mé moci!

-toto kouzlo se sesílá dotykem, po jeho seslání můžete po dobu 15 minut ovládat jedno humanoidní stvoření stejné nebo nižší úrovně (pokud někdo nechce prozradit svou úroveň tak si ke kouzlení přizvěte organizátora)

-příkazy by měly být jednoduché, postava nesplní sebevražedný příkaz

-posthypnotický příkaz pouze jednoduchý pokyn – např. zapomeň

 

Zdrť*

Magy: 20

Zaklínadlo: A dost!

Nosič: injekční stříkačky s vodou a výkřik Zdrť!

-zasažený ztrácí všechny životy kromě jednoho

 

5. úroveň

Kouzelník u mistra vytváří vlastní kouzla

Kouzelník je schopen psát svitky

 

Kouzla podle vybrané cesty

Podle cesty, kterou jste si vybrali, vám na první úrovni mistr určí dvě kouzla.

 

Bílá magie

Ovládnutí dobrem

Magy: 7

Zaklínadlo: Bojuj za dobro!

-postižený bude bojovat po dobu bitky (nikoli bitvy!) na vaší straně, pokud jste evidentně v právu, jinak neúčinkuje

-toto kouzlo účinkuje pouze na osobu stejné nebo nižší úrovně (pokud si nechcete prozradit úrovně, tak požádejte organizátora o rozsouzení)

-dosah 5 metrů

 

Pokání

Magy: 4

Zaklínadlo: Teď se budeš kát!

-postižený se pokusí odčinit zlou věc, kterou provedl a kterou mu jmenuje kouzelník (např. vrátí ukradenou věc, bude se snažit vyléčit zranění, které způsobil atd.)

-sesílá se dotykem

 

Černá magie

Rak

Magy: 6

Zaklínadlo: Choď pozpátku jako rak!

-postižený bude 10 minut chodit pozpátku

-dosah 5 metrů

 

Živý štít

Magy: 7

Zaklínadlo: Buď mým štítem!

-postižený bude chránit kouzelníka vlastním tělem a odrážet a zachycovat všechny rány i kouzla, které budou kouzelníka ohrožovat

-toto kouzlo účinkuje po dobu bitky

-pokud kouzelník napadne štít, tak se kouzlo ruší

-sesílá se holí

 

Kouzla na výběr

Kouzla na výběr jsou tato: Hypnóza, Modlitba*, Neviditelnost, Ochrana před kouzly*, Ochrnutí*, Sugesce, Svaž, Zahoď zbraň

Jejich popis je uveden výše.

Psaní svitků

Od třetí úrovně může kouzelník napsat kouzlo, které ovládá, na pergamen a ze svitku pak toto kouzlo může seslat kdokoli. Takto zapsané kouzlo ho stojí dvojnásobek magů kouzla. Musí tvořit před mistrem.

            Je-li při výrobě kouzelník vyrušen, háže %. Při čísle dělitelném 10 = tzv. fatál, není si vědom chyby, ale vyrobil zmetek. Z pravidla pravý opak….

Tvorba vlastních kouzel

Od páté úrovně se kouzelník neučí kouzla, která mu mistr nabídne, ale vymýšlí si kouzla sám. Jeho fantazii se meze nekladou, podmínkou je, že nevymyslí více než 5 kouzel za úroveň. S připraveným kouzlem přijde za mistrem a ten mu řekne, kolik magů bude na seslání kouzla potřebovat.

 

Rituály

Speciální schopnosti kouzelníků (více se dozvíte u mistra)