Kouzelník
Kouzelník se spoléhá především na své umění, ale také na svůj rozum. Opovrhuje zbytečným používáním hrubé síly a dává přednost řešením elegantnějším. Nikdy nechodí bez své hole, která je odznakem jeho povolání a symbolem jeho moci.
Ze zbraní smí kouzelník používat pouze dýku, hůl, mečík a šipkomet.
Zkouška povolání
Kouzelník by měl mít velký rozhled, takže se od něj bude požadovat, aby kromě obecných pravidel a pravidel, které se týkají jeho, znal také alespoň zhruba pravidla týkající se ostatních povolání.
Kromě toho bude muset prokázat svoji přirozenou inteligenci, protože kouzelníka nemůže hrát někdo, kdo na to není dostatečně duševně vybaven.
Dvě cesty
Jelikož síla kouzelníka spočívá v samé podstatě systému světa, jsou jeho dvě cesty dány konfliktem černé a bílé magie.
Meditace
Meditovat lze jen jednou denně a to kdykoliv, ale jen u svého mistra. Po meditaci dostanete papír s útržky, každý útržek znamená jeden mag. Magenergii nelze hromadit, takže při meditaci odevzdáte “magenergii” z minulé meditace.
Po dobu meditace se nesmí mluvit, chodit, jíst, pít a už vůbec ne pospávat; kouzelník také nesmí být nikým vyrušen.
Úroveň |
Magy |
Doba meditace |
0 |
10 |
20 min |
1 |
20 |
15 min |
2 |
30 |
10 min |
3 |
40 |
10 min |
4 |
50 |
8 min |
5 |
60 |
8 min |
Kouzla
Na každé úrovni vás mistr naučí dvě kouzla, která jsou na danou úroveň stanovena, a další dvě, která si budete moci zvolit (to neplatí pro první úroveň). Při výběru budete omezeni pouze cestou, kterou jste si zvolili.
Sesílají se použitím nosiče nebo vyslovením zaklínadla a odtržením příslušného počtu magů.
V bitvách lze sesílat pouze kouzla takto označená *.
Pokud kouzlo zasáhne zbraň či štít, považuje se za úspěšně seslané.
Kouzlo může být sesláno i s větší magenergií než je u něj uvedeno, má sice stejné účinky, ale některé bytosti (například ostřílení válečníci) jsou proti určitému množství magenergie imunní a teprve takovéto zvýšení sesílací magenergie zajistí správný účinek kouzla.
0. úroveň
Blesk*
Magy: 1
Nosič: molitanový míček (míček na líný tenis)
-zraňuje zasaženého za 1 život
Magický štít*
Magy: 1
Nosič: zelený lístek
-kouzlo sešlete připevněním nosiče na nějakého člověka (i na sebe)
-trvá do další meditace
- magický štít je „neinteligentní“ kouzlo, brání osobu pouze fyzické újmě zbraní, šípem, vrhací čepelí apod. a kouzlu Blesk. Na jiná kouzla vliv nemá. Nezabrání též otravě jedem, byl-li jed dopraven do těla oběti jiným způsoben než rankou po fyzickém zranění (např. polibek smrti)
1. úroveň
Bílá střela*
Magy: 4
Zaklínadlo: Churšaláh
Nosič: papírová patrona
-zraňuje zasaženého za 6 životů
Poslání
Magy: 2
Zaklínadlo: Penfe
-sesílá se dotykem
-postižený pro vás vykoná jednoduchou nebojovou(fyzickou) činnost, která nepřesahuje 10 minut, neohrozí život postiženého a při které nepoužívá schopnost svého povolání (toto kouzlo by nemělo být zneužíváno, slouží pro zpestření hry a zábavu kouzelníka)
-pokud sešlete kouzlo na postavu vyšší úrovně, vykonáte vy činnost pro ni
Ochrnutí*
Magy: 3
Zaklínadlo: Strneš!
-kouzlo sešlete dotykem kouzelnické hole
-zasažený se nesmí 1 minutu hnout, nepůsobí na něj kouzla a kdo se ho dotkne (třeba zbraní), vždy strne též (zásah platí)
Zahoď zbraň
Magy: 1
Zaklínadlo: Zahoď zbraň!
-kouzelník udeří do protivníkovi zbraně a vykřikne zaklínadlo, ten pak má pocit, že ho zbraň v ruce pálí a musí ji zahodit
-může si ji však ihned sebrat, je to pouze psychické kouzlo
2. úroveň
Neviditelnost
Magy: 7
Zaklínadlo: Avidius
- „neviditelného” označíte žlutou stužkou a ostatní by se k němu jako k neviditelnému měli chovat
- současně se neviditelní i všechny neživé věci, který má neviditelný při sobě. Po odložení neviditelné věci se tato věc zviditelní !
- sebere-li neviditelný nějakou věc, zůstává tato viditelná ! Neviditelný musí ostatním hráčům a CP sdělovat, které věci jsou viditelné !
-působení kouzla skončí ve chvíli, kdy neviditelný začne mluvit, útočit, sesílat kouzla...
- neviditelný je stále slyšet, zvířata jej vycítí !
-sesílá se dotykem
Sugesce
Magy: 9
Zaklínadlo: Plameny tě zhltnou, jestli třikrát pravdu neodpovíš!
-postižený musí na tři otázky pravdivě odpovědět ano/ne
-je při sesílání je nutné terči hledět do očí
-!!! na některá CP díky jejich mentální odolnosti neúčinkuje !!!
Zlom kouzlo
Magy: stejný počet jako lámané kouzlo + 1 mag
Zaklínadlo: Lámu tvé kouzlo!
-ruší účinky kouzel: Neviditelnost, Sugesce, Poslání, Hypnóza, Ochrnutí, Magická clona, Svaž a Ochrana před kouzly
-taktéž ruší kouzla skřítků
-sesílá se holí
Magická clona*
Magy: 5
Zaklínadlo: Volám sílu jež mne chrání!
-kouzelník kolem sebe nakreslí holí magický kruh, v němž je chráněn před všemi útoky zbraní (nikoli kouzel)
-kouzlo trvá maximálně 5 minut, jde ho zrušit úspěšně seslanými kouzly Bílá střela a Zlom kouzlo
-kruh se s kouzelníkem nepohybuje a jakmile ho kouzelník opustí, tak kouzlo končí
3. úroveň
Plášť*
Magy: 8
Zaklínadlo: chraň!
Nosič: korálek na krk
-toto kouzlo lze použít pouze v bitvě (je účinné po její dobu), učiní vás nezranitelnými zezadu
-přívěsek není nutno nosit viditelně (ostatní neví, že jste na sebe seslali kouzlo)
Modlitba*
Magy: 3
Zaklínadlo: ……….., pomoz svému služebníku!
-je možné seslat jen na jiného dobrodruha, ten pak třemi zásahy ubere zraněnému dvojnásobek (tj. každé zranění se násobí dvěma), kouzlo působí nejvýše 10 minut
-za tečky si každý doplní jméno jakéhokoliv boha)
- sesílá se dotykem
Ochrana před kouzly*
Magy: 4
Zaklínadlo: Magie je bezmocná
-ten, na nějž je kouzlo sesláno (třeba i sám kouzelník), musí držet obě ruce předpažení, pokud je spustí, kouzlo přestane působit
-chrání před všemi útočnými (nikoli před psychickými) kouzly nejvýše po dobu 10 minut
-lze ji zrušit pouze kouzlem Zlom kouzlo
-chrání i před útoky kouzelných zbraní (červeně označených)
Černý blesk*
Magy: 10
Zaklínadlo: Kedar bárak
-kouzelník vrhá na postavu nosič a pokud zasáhne tak zraní za 15 životů
4. úroveň
Svaž
Magy: 9
Zaklínadlo: Svaž ho!
-kouzelník ukáže na postavu a ta, pokud je v dosahu 6 metrů, strne na dobu 5 minut
-na zasaženého v době strnutí nepůsobí kouzla ani jej nelze zranit zbraní, lze se ho však dotýkat, aniž strnete též
Píšťalka*
Magy: 2
Zaklínadlo: písknutí
-po písknutí všichni nepřátelé v dosahu 7 metrů ztrácí 1 život
Hypnóza
Magy: 10
Zaklínadlo: Jsi v mé moci!
-toto kouzlo se sesílá dotykem, po jeho seslání můžete po dobu 15 minut ovládat jedno humanoidní stvoření stejné nebo nižší úrovně (pokud někdo nechce prozradit svou úroveň tak si ke kouzlení přizvěte organizátora)
-příkazy by měly být jednoduché, postava nesplní sebevražedný příkaz
-posthypnotický příkaz pouze jednoduchý pokyn – např. zapomeň
Zdrť*
Magy: 20
Zaklínadlo: A dost!
Nosič: injekční stříkačky s vodou a výkřik Zdrť!
-zasažený ztrácí všechny životy kromě jednoho
5. úroveň
Kouzelník u mistra vytváří vlastní kouzla
Kouzelník je schopen psát svitky
Kouzla podle vybrané cesty
Podle cesty, kterou jste si vybrali, vám na první úrovni mistr určí dvě kouzla.
Bílá magie
Ovládnutí dobrem
Magy: 7
Zaklínadlo: Bojuj za dobro!
-postižený bude bojovat po dobu bitky (nikoli bitvy!) na vaší straně, pokud jste evidentně v právu, jinak neúčinkuje
-toto kouzlo účinkuje pouze na osobu stejné nebo nižší úrovně (pokud si nechcete prozradit úrovně, tak požádejte organizátora o rozsouzení)
-dosah 5 metrů
Pokání
Magy: 4
Zaklínadlo: Teď se budeš kát!
-postižený se pokusí odčinit zlou věc, kterou provedl a kterou mu jmenuje kouzelník (např. vrátí ukradenou věc, bude se snažit vyléčit zranění, které způsobil atd.)
-sesílá se dotykem
Černá magie
Rak
Magy: 6
Zaklínadlo: Choď pozpátku jako rak!
-postižený bude 10 minut chodit pozpátku
-dosah 5 metrů
Živý štít
Magy: 7
Zaklínadlo: Buď mým štítem!
-postižený bude chránit kouzelníka vlastním tělem a odrážet a zachycovat všechny rány i kouzla, které budou kouzelníka ohrožovat
-toto kouzlo účinkuje po dobu bitky
-pokud kouzelník napadne štít, tak se kouzlo ruší
-sesílá se holí
Kouzla na výběr
Kouzla na výběr jsou tato: Hypnóza, Modlitba*, Neviditelnost, Ochrana před kouzly*, Ochrnutí*, Sugesce, Svaž, Zahoď zbraň
Jejich popis je uveden výše.
Psaní svitků
Od třetí úrovně může kouzelník napsat kouzlo, které ovládá, na pergamen a ze svitku pak toto kouzlo může seslat kdokoli. Takto zapsané kouzlo ho stojí dvojnásobek magů kouzla. Musí tvořit před mistrem.
Je-li při výrobě kouzelník vyrušen, háže %. Při čísle dělitelném 10 = tzv. fatál, není si vědom chyby, ale vyrobil zmetek. Z pravidla pravý opak….
Tvorba vlastních kouzel
Od páté úrovně se kouzelník neučí kouzla, která mu mistr nabídne, ale vymýšlí si kouzla sám. Jeho fantazii se meze nekladou, podmínkou je, že nevymyslí více než 5 kouzel za úroveň. S připraveným kouzlem přijde za mistrem a ten mu řekne, kolik magů bude na seslání kouzla potřebovat.
Rituály
Speciální schopnosti kouzelníků (více se dozvíte u mistra)