Hraničář
Hraničář je muž (žena), jež hledá cestu mezi magií a ocelí. Rád se ohání se svou zbraní a zároveň je jakýmsi nástrojem přírody, která mu propůjčuje její moc. Kdo ví, která z těchto sil je mocnější?
-Schopnosti hraničáře
-Cesta hraničářova
Hraničář smí užívat všechny zbraně krom kuše a obouručních zbraní. Smí užívat všechny zbroje kromě plátové. Smí užívat štít.
Meditace
Hraničář žádá všechny živly, aby mu propůjčily jejich sílu. Meditaci nesmí provést sám, neboť na to není dost zkušený. Musí být veden svým mistrem či svým zkušenějším druhem. Meditací se oddá přírodě a získá tím magenergii potřebnou ke kouzlení. Čím oddanější je, tím více jeho volání příroda naslouchá. Čím je zkušenější, tím více síly získá.
Na nulté úrovni: 8 magů
Na první úrovni: 14 magů
Kouzla hraničáře:
0. Úroveň:
Uzdrav lehká zranění
Magy: 2
Zaklínadlo: Dotyk a slova Uzdrav lehká zranění.
vyléčí jedné osobě 4 životy
Mluv se zvířaty
Magy: 1
Zaklínadlo: Mluv se zvířaty + napodobení řeči daného zvířete
Za 1 mag položí hraničář 1 otázku a získá 1 odpověď
1.Úroveň:
Úder zloby
Magy:2
Zaklínadlo: Pociť mou zlobu!
Kouzlo působí do vzdálenosti 3 metrů a zraňují 1 osobu za 3 životy
Neutralizuj jed
Magy: 4 / 8
Zaklínadlo: Šeptem – ten jed už tě trápit nemusí
V případě, že je kouzlo sesláno do dvou minut po otravě, jed se neutralizuje. Bylo-li následkem jedu ochrnutí, ztráta životů či jiné netrvalé následky – stačí 4 magy. Bil-li jed smrtelný, či pokud měl trvalé následky, musí hraničář vložit do zaklínadla 8 magů. Kouzlo si vezme tolik magů, kolik oběť potřebuje. Nemá-li je hraničář, kouzlo je neúspěšné.
Poznej nepřítele
Magy: 5
Zaklínadlo: Odhal mi svou pravou tvář (a jasné ukázání a svůj cíl) !
Cíl zaklínadla musí říct hraničáři, čím je zranitelný (popř. nezranitelný)
Léčení
Kromě svých omezených magických vlastností dokáže hraničář léčit i za pomocí obvazů, mastí a léčivých odvarů. Obvazy by měl nosit stále s sebou, mast či odvar získá či vyrobí u svého mistra. Obvaz se musí (symbolicky) ovázat okolo rány a nosit se tam jednu hodinu. Po vypršení této doby se rána dostane z nejhoršího a raněnému se vyléčí životy. Při užití odvaru či masti se postiženému hojí rána polovinu doby a léčí dvojnásob. Při užití všech tří ingrediencí stačí čtvrt hodiny a léčí trojnásob. Každý den může hraničář na nulté úrovni vyléčit každému nejvíce 3 životy (s mastí a odvarem 9 životů) Na první úrovni může vyléčit 6 životů (s mastí a odvarem 18 životů) To platí i pro něho samotného. Pozor! Pokud vyléčíte svého druha za 4 životy a užijete odvar tzn. za 8 životů, nesmíte ho tento den více léčit svou schopností. Tato dovednost se s přibývajícími úrovněmi dále nezvyšuje.
Boj se zvířaty
Utká-li se hraničář se zvířetem, má proti němu bonus do útočnosti zbraně +2. To platí i u střelných zbraní. (Pozn. Léčitelské schopnosti hraničáře se vztahují i na zvířata, ale nemůže užít odvar)
Cesta hraničářova:
Při přestupu na druhou úroveň se hraničář rozhoduje, stane-li se Chodcem či Druidem.
CHODEC
Chodec je hraničář, který prostřednictvím svého „meče“ hlásá pravdu přírody. Ano, skutečně je mu ocel blízká a jeho bojové schopnosti jsou rozmanité, přesto nikdy neopustil svoji víru sloužit přírodě. Jeho kouzelné vlastnosti se mírně omezují, nicméně i on ovládá svůj zvláštní druh magie. Magie, která rozšiřuje jeho hraničářská kouzla a magie, jež mu pomůže jak v boji, tak na cestách.
a)Chodcův meč
b)Meditace
c)Kouzla
d)Boj
Chodec bývá opásán svým obávaným mečem. Nemusí to však být pouze meč. Může to být dýka, sekera a jsou známé i případy obušku, či řemdihu. Na druhu zbraně nesejde. Říkejme jen meč. Chodec má svůj meč jako odznak svého řemesla a svého vyznání. Dokáže s ním zacházet jako nikdo jiný (krom dalšího chodce). Tento meč si musí nechat vyrobit u nějakého alchymisty. Je kouzelný. Bojuje–li s ním chodec, má bonus + 1 do zásahu. Chodec je na něj zvyklý a je jednou z mála věcí, které bezmezně věří. Pozdější odstavec pro boj se bude chodce týkat pouze tehdy, bojuje-li chodec se svým mečem.
Meditace
Od druhé úrovně musí být chodec dost zkušený na to, aby mohl meditovat bez vedení. Chodcova meditace se téměř neliší od hraničářovi
Magenergie:
Úroveň chodce |
Magenergie: |
2 |
20 |
3 |
26 |
4 |
32 |
5 |
38 |
Kouzla chodce:
Chodec vybírá na každé úrovni 2 kouzla a získává obě kouzla meče.
2. Úroveň
Uzdrav těžká zranění
Magy: 4
Zaklínadlo: Šeptem – Víra poutá život. Tvé rány se zhojí.
- vyléčí jedné osobě 8 životů
Poznej nepřítele
(pozn. Toto kouzlo má stejné účinky jako hraničářovo, stojí ale jen 3 magy)
Kletba
Magy: 4
Zaklínadlo: Víra poutá zatracení. Proklínám tě!
cíl kletby je až do konce souboje proklet. Jeho zásahy zraňují o - 2. Nejméně však za 1. Během jednoho souboje na nikoho neplatí kletba vícekrát než jednou. Na toto kouzlo jsou náchylní jak lidé, tak zvířata. Působí i na magické tvory, nemrtvé, atd.
3. Úroveň
Odhal tajemství
Magy: 6
Zaklínadlo: Šeptem -Víra poutá tajemství. Copak v sobě skrýváš?
Cílem tohoto zaklínadla může být buď osoba či věc (místo). Jakákoliv odolnost vůči psychickým kouzlům znamená automatický neúspěch. Osoba vám musí říci něco, co ostatní normálně neví. např. Každou noc donáším banditům novinky. Mám pocit, že to dítě není mé. Zabil jsem nevinného člověka. Cíl kouzla vypoví věc pro něho důležitou. V případě seslání kouzla na věc, či místo musí být na blízku organizátor nebo CP, kteří vám mohou legendu vypovědět. Nebo se o ni přihlásit později. Kouzlo ale musí být sesláno na místě.
Jedná se o psychické kouzlo.
Uklidni
Magy: 3
Zaklínadlo: Víra poutá slova. Naslouchej!
Terč kouzla se uklidní. (cílová postava to musí dobře zahrát)
Rozčil
Magy: 4
Zaklínadlo: Víra poutá činy. Konej!
Terč kouzla se rozčílí. . (cílová postava to musí dobře zahrát)
Uzdrav nemocného
Magy:12
Zaklínadlo: Tělo stráví duši a duše stráví tělo. Mýtím nyní z tebe, co v tobě růsti chtělo.
Toto kouzlo vyléčí choroby. Je mocné a díky němu lze vyléčit i mor, či lykantropii. (chce to však větší úsilí)
4.Úroveň:
Oživ přítele
Magy: 20
Zaklínadlo: Víra poutá lásku. Příteli, vstaň a žij! 10 krát za sebou.
Kouzlo oživí postavu, která není mrtva déle než jeden den (24 hodin). Tato postava musí být chodci blízká. Musí být poblíž organizátor, který toto posoudí. Nakloní se k ní a sdělí jí: SPÍŠ //// PROCITÁŠ Procitne – li má jeden život a sotva vnímá.
-pakliže má postava odseknuté nějaké části, probere se bez nich J
Úder nenávisti
Magy: 4
Zaklínadlo: Nenávist a hněv, bolest a krev!
Cíl kouzla je zraněn za 6 životů. Je to psychické kouzlo, proto nezraňuje nikoho se zvířecí inteligencí. (nemrtvé a magické tvory ano) Protože chodci nemrtvé skutečně nenávidí, zraňuje je za 8 životů.
Ochrana před ocelí
Magy: 8
Zaklínadlo: Víra mě chrání!
Trvání: 5 minut
Toto kouzlo lze seslat pouze na chodce.Ten není poté fyzicky zranitelný. (žádná zbraň ho nezraní) Je ale zranitelný pařáty, kouzelnými zbraněmi a kouzly)
5.Úroveň:
Čistá mysl
Magy: 6
Zaklínadlo: Šeptem - Tvá mysl bude opět čistá
Tímto kouzlem se zruší všechny následky psychických kouzel
(neléčí se životy, ale zruší např. poslání. hypnózu, zmámení atd.)
Zmam
Magy: 8
Zaklínadlo: Šeptem – (musí vidět do očí) – Víra hlásá oddanost.
Osoba, na kterou bylo kouzlo sesláno se bude chovat jako chodcův dobrý přítel. Bude se mu snažit vyhovět v rámci možností. Bude mu důvěřovat. ( pozor! Všechno má své meze – i přátelství) Kouzlo trvá jeden den.
Poznej přesvědčení
Magy: 7
Zaklínadlo: šeptem (musí vidět do očí) – Vítáš peklo, nebo ráj?
Jakákoliv psychická odolnost toto kouzlo ruší. Neúčinkuje na zvířata ani na magické tvory. Ani na tvory pod účinkem kouzla či kletby, tzn. že nemají právě vlastní vůli. Po úspěšném seslání musí říci oběť sesilateli její životní cíle. (Její přesvědčení) Například – chci ovládnout svět, páchat vše zlé, konat dobro, získat moc, svrhnout krále, mít tolik peněz, abych už do smrti nemusel pracovat, chci mít tolik peněz, abych si koupil úplně každého,… tolik, aby má rodina mohla splatit dluhy, nebo třeba – chci si něco užít, než zestárnu.
Boj
Své bojové dovednosti získal chodec cvičením a zkušenostmi se svým „mečem“. Proto se následující věci týkají chodce pouze při boji s jeho spřízněnou zbraní. Kromě stálého +1 do zásahu získává dále:
1. Na druhé, čtvrté, šesté….. +1, +2, +3 ….. při boji proti nemrtvým.
2. Na druhé další bonus v boji se zvířaty +1.
3. Na třetí úrovni dovednost 1 krát za den zdvojnásobit zranění. A to vzkřiknutím „Má ocel tě spálí!“ (na šesté 2 krát za den ….)
Dále dokáže chodec propojit svou mysl s mečem a propůjčit mu svou magenergii
Kouzla meče:
2. Úroveň
Změna kovu
Magy:2
Zaklínadlo: „stříbrná (zlatá) ti sluší“
chodcův meč se změní po dobu bitky na stříbrný, či zlatý
Nebeský úder
Magy:2
Zaklínadlo: „Nebe tě zapře!“
Pozn.: s „Má ocel tě spálí!“ za trojnásobek
nemrtvý bude zraněn za dvojnásobek při prvním zásahu
(pokud je takto zranitelný)
3. Úroveň
Odplata
Magy:2
Zaklínadlo: „Plať za své hříchy“
cíl bude zraněn za dvojnásobek při prvním zásahu
Pozn. Nelze užít s Nebeským úderem (s Má ocel tě spálí za trojnásobek)
Pozření
Magy:3
Zaklínadlo: „Nakrm se“
pohltí kouzelnické útočné kouzlo
Pozn. Účinkuje 12 hodin a pozře každé kouzlo, které kouzelník trefí do meče (lze seslat jen na meči podobnou zbraň)
4. úroveň
Nebeský pláč
Magy: 9
Zaklínadlo: „Nebesa pláčou a já křičím s nimi + výkřik“
(zraní všechny za dvojnásobek)
Pozn. Nelze kombinovat s jinými kouzly meče, účinkuje po 5 zásahů,
Ruší kouzla meče včetně změny kovu a naopak
Úder hvězd
Magy: 5
Zaklínadlo: „smrt nezná trpělivost“
zraní i nemrtvého, jenž není zasažitelný zbraní
Pozn. Zraňuje za polovinu zaokrouhleno dolů a kouzlo působí jen na
jednoho nemrtvého, ale dokud nepadne(nebo chodec nemedituje) – př. FEXT
Pozn.: Chodec je se svým mečem natolik spřízněn, že je-li aktivní nějaké kouzlo, nepřijmou jiné, jež jim pomůže v boji. Tzn. Nemohu mít- nebeský pláč… a kouzelníkovu modlitbu…
A nyní přihlédneme k boji s lukem. Stejně jako druid, i chodec s ním umí lépe zacházet. Má na druhé úrovni +1 k nebezpečnosti, na čtvrté +2, na šesté +3……
Druid
Cesta druidů se výrazně liší od chodce. Druid zapírá sílu oceli a naprosto se oddává přírodě na milost i nemilost. Jeho vyznání mu zakazuje užívat jakékoliv zbraně nebo štít. Jeho uplatnění v boji není příliš veliké na rozdíl od hraničářů a chodců. Jeho domovem je hvozd. Nejlépe mu je, když jej přikrývají koruny stromů a jen nerad z něho vychází. Někdy ale je nutné, opustit své pohodlné lůžko a já u toho být nechci, neboť naslouchá-li mu zvěř, živly a dokonce i stromy tančí, když on zpívá….
-Odznak druidů
-Přikázání hvozdu
-Meditace
-Kouzla
-Cesta druidova
-Přikázání výry
-Kouzla
-Schopnosti
Odznak druidů
Protože druid nesmí používat žádné zbraně, hvozd mu k nohám vloží jeden ze svých darů, hůl. Touto holí, stejně jako u kouzelníka nesmí druid útočit. Jakékoliv zásahy jsou neplatné. Může se s ní ale bránit. Drží li ji pevně oběma rukama a brání li se nepříteli, každý útok vykrytý holí zraní útočníka za jeden život. Souboj musí být ale pod korunami stromů, alespoň na kraji lesa, či malinkatém porostu. Počítán je i osamělý strom. Pozor! Hůl se může zlomit! Po pátém vykrytí se zláme. Novou vám dá hvozd až přijde čas (návštěva mistra)
Dál může být druid opásán stříbrnou dýkou, která rovněž patří mezi symboly druidů. Může však vlastnit pouze jednu dýku (pouze v lese, protože kov a ještě navíc zbraň ruší druidův kontakt s hvozdem). Tato dýka se obvykle neužívá k boji, ale je možné ji použít. Její nebezpečnost je 2, je stříbrná a počítá se jako magická zbraň, tzn. že se nedá již více okouzlit, nicméně získává se od alchymisty. Tuto dýku nezastaví magický štít, ani podobná kouzla. Nesmí být ale ani napouštěna jedem. Tyto vlastnosti má ale jen, pokud jí používá druid, jinak má pouze vyšší sílu zbraně.
Ačkoliv nepatří mezi jeho odznaky, smí druid užívat i luk. Jeho použití bude spolu s holí dosti obtížné a o to nepohodlnější bude jeho přenášení. Druid je ale zručný v jeho používání a má na druhé úrovni +1 k nebezpečnosti, na čtvrté +2, na šesté ……
Přikázání hvozdu
Každý druid musí znát zákony, kterými se řídí, ty však patří jen druidům. A ti mají svého mistra, který jim je prozradí.
Meditace
Před a po každé meditaci odříká každý druid své přikázání. Meditace se odvíjí z jeho hraničářských začátků, je však hlubší a oddanější.
Magenergie – druid se svými magickými dovednostmi neliší příliš od kouzelníka. Podstata jeho magie však vychází z jiných prvků a káže jiným hlasem a jinou silou. Nechtěl bych vidět střet těchto dvou sil…..
Úroveň |
Magenergie |
2 |
24 |
3 |
34 |
4 |
44 |
5 |
54 |
Kouzla
Druid získává na každé úrovni tyto kouzla
2. úroveň
Úder nenávisti
Magy: 4
Zaklínadlo: Nenávist a hněv, bolest a krev!
Dosah: 5sáhů
Cíl kouzla je zraněn za 6 životů. Je to psychické kouzlo, proto nezraňuje nikoho se zvířecí inteligencí. (nemrtvé a magické tvory ano)
Kletba
Magy: 4
Zaklínadlo: Víra poutá zatracení. Proklínám tě!
Dosah: 5 sáhů
cíl kletby je až do konce souboje proklet. Jeho zásahy zraňují o 2 méně, nejméně však za 1. Během jednoho souboje na nikoho neplatí kletba vícekrát než jednou. Na toto kouzlo jsou náchylní jak lidé, tak zvířata. Působí i na magické tvory, nemrtvé, atd.…
Pouze v lese
Strom
Magy: 3
Zaklínadlo: „Kořeny tě svážou!“
Dosah: 5sáhů
Cíl kouzla se na 1 minutu změní ve strom, nesmí se hýbat, mluvit… Nemůže být zraněn, nepůsobí na něho kozla.
Pouze v lese
Cesta druidů
Při postupu na třetí úroveň si druid vybírá, jakou stezkou přírody se vydá. Jestli bude ten co káže, či ten co koná. Ten hodný, nebo zlý, ale ne v pravém smyslu těchto slov. Má na výběr dvě stezky. Stezku jasu a stezku stínu. Hlavní rozdíl těchto dvou cest je v tom, jak se druid staví k ostatním, kteří ve hvozdu nežijí. Oběma je hvozd svatý, oba jej milují nad svůj život, ale každý vidí život ostatních jinak.
Liší se také některými kouzly a přikázáním víry, která se odráží v jejich přesvědčení.
Kouzla
3. Úroveň
Odveď pozornost
Magy: 7
Zaklínadlo: „Na něj, stromy!“
Dosah: 5 sáhů
Postižený musí bojovat s nejbližším stromem, jako kdyby na něj neustále útočil, po dobu tří minut. Ostatním útokům se může letmo bránit, cílem zájmu však zůstává strom.
Platí pouze v lese pro obě cesty.
Úkryt
Magy: 4
Zaklínadlo: „Ty jsi já a já jsem ty!“
Druid přiskočí ke stromu a bude se ho držet (dotýkat), od té chvíle, dokud se drží, je neviditelný a nezranitelný. Může mluvit, ale nesmí ani bojovat, ani kouzlit.
Pouze v lese pro stezku jasu.
Pouto živlů
Magy: 4
Zaklínadlo: „Oheň (voda,…..) tě stráví!“
Dosah: 5sáhů
Zraní libovolný cíl za 9 životů, každý živel lze za den vyvolat pouze jednou.
Živel musí být přítomen.
Pouze v lese pro obě stezky
Včelí úl
Magy: 3
Zaklínadlo: „Žihadla!“
Dosah: 10 sáhů
Terč kouzla bude napaden včelami. Minutu se musí ohánět a křepčit, jako kdyby byl skutečně napaden. Tzn. Že ustane v pronásledování, zvíře bude zapuzeno- aspoň na chvilku…. Napadený ale stále vnímá a pokud by byl napaden, brání se i útočí. Včely jej nenapadnou, jen se ho snaží zastrašit. Toto neplatí na jiného druida.
Pouze v lese pro stezku stínu
4. Úroveň
Láska lesa
Magy: 3
Zaklínadlo: „Daruj nám svou krev“
Dosah: dotyk
Vyléčí komukoli, kromě druida 9 životů.
Jen v lese pro stezku jasu
Pouto krve
Magy. 3
Zaklínadlo: „Krev plodí i zabíjí!“
Dosah: 5sáhů
Cíl je zraněn za 6 životů, je li při seslání kouzla druid raněný, vyléčí se mu nejvýše tři životy.
Jen v lese pro stezku stínu
Ochrana lesa
Magy: 8
Zaklínadlo: „Les mne chrání!“
Po seslání tohoto kouzla nesmí druid dále kouzlit (dokud trvá), ani bojovat. Je-li zasažen druid stezky jasu, útočník strne jako u kouzla strom, ale druid je zraněn. Je-li zasažen druid stezky stínu, útočník je zasažen za 10 životů, druid je však stále zraněn. Kouzlo přestává působit po tom co druid zaútočí, zakouzlí, zemře, vyjde z lesa, či po pěti minutách.
Pouze v lese pro obě stezky
Píseň zloby
Magy: 10
Zaklínadlo: „Zvířata a stromy, křičte moji píseň zloby“
Dosah: doslech, dohled
Druid zvolí jeden až tři cíle, kteří budou zraněni za 27 životů celkem. (za 9 na tři a za 13 na dva) Toto zaklínadlo smí druid užít jen jednou za den a jen v lese.
Pro obě stezky
5. Úroveň
Ochrana před ocelí
Magy: 8
Zaklínadlo: Víra mě chrání!
Dosah: dotyk
Trvání: 5minut
Toto kouzlo lze seslat pouze na druida v lese.Ten není poté fyzicky zranitelný. (žádná zbraň ho nezraní) Je ale zranitelný pařáty, kouzelnými zbraněmi a kouzly)
Nenávist lesa
Magy: 13
Zaklínadlo: „Vodu místo krve, vzduch místo těla, oheň nyní spálí, co země živit chtěla!“
Dosah: 5sáhů
Toto zaklínadlo lze seslat jen na někoho, kdo přišel do lesa škodit. Ať už kácet stromy či prolévat krev. Lze seslat jen jednou denně. Cíl padne na kolena, upustí zbraně a může se jen plazit (po čtyřech), nesmí mluvit, kouzlit ani bojovat. Kouzlo přestane působit po pěti minutách, nebo útěku z lesa. Oběť je také každou minutu zraněna za 1 život (celkem za pět) Postiženého je možné normálně léčit i napadat, ale není možné ji podříznout.
Pouze pro stezku stínu
Povolej zvíře
Magy: 12
Zaklínadlo: „Volám svého bratra, služebníka země!“
U druida se objeví zvíře, které jej bude provázet a chránit až do nadcházející půlnoci. Kouzlo se vyvolává 10 minut, a musí o něm vědět pořadatelé, aby jej mohli pořídit.
Jen v lese a jednou za tři dny.
Čistá mysl
Magy: 6
Zaklínadlo: Šeptem - Tvá mysl bude opět čistá
Dosah: dotyk
Tímto kouzlem se zruší všechny následky psychických kouzel
(neléčí se životy, ale zruší např. poslání. hypnózu, zmámení atd.)
Pro obě stezky
Oživ přítele
Magy: 20
Zaklínadlo: Víra poutá lásku. Příteli, vstaň a žij! 10 krát za sebou.
Kouzlo oživí postavu, která není mrtva déle než jeden den (24 hodin). Tato postava musí být druidovi blízká. Musí být poblíž organizátor, který toto posoudí. Nakloní se k ní a sdělí jí: SPÍŠ //// PROCITÁŠ Procitne – li má jeden život a sotva vnímá.
Pouze v lese pro stezku jasu
Další schopnosti druidů:
Druid stezky jasu dokáže od své první (ve skutečnosti třetí) úrovně dále léčit ostatní. Za každý svůj život, který obětuje, může vyléčit jeden život někomu dalšímu. Takto může ale i zemřít.
Druid stezky stínu dokáže stejným způsobem léčit sebe. Dárce životů musí ale souhlasit. Může být takto i pod vlivem kouzla. Dobrovolně nejspíš ale nebude chtít zemřít…
Oba mohou od páté úrovně užívat titul arcidruid, neboť je tato úroveň považována již za mistrovskou. Počínaje páté úrovně už dokáže druid rozmlouvat volně bez užití jakékoliv magie se zvířaty. Zachovává stejný postup jako u zaklínadla, ale nic ho to nestojí.
Druid dokáže za každou úroveň svého povolání (na druhé – jednou, na třetí – dvakrát …) odvrátit jedno psychické kouzlo. Musí být ale on i sesilatel v lese. Výkřikem „Lámu tvé kouzlo“ se považuje za zrušené. Musí být sesláno na druida.
Také pozná už od druhé úrovně, zdali je nějaké zvíře pod vlivem kouzla či nějaké vyšší bytosti.(např. Vlkodlak ovládá vlka… atd. Neví přesně co se děje, ale ví, že něco není v pořádku).